6 pont: hogyan maradjunk pozitívak

Számos önsegítő könyv és életvezetési tanácsadó igyekszik meggyőzni arról, hogy (mentális) egészségünk megőrzése érdekében elengedhetetlenül fontos a pozitív módon való gondolkodás.

De mégis hogyan szabadítsuk fel elménket a rengeteg borzalmas nyomasztó és negatív hír hatása alól amit a médiából és az internetről ömlesztenek ránk a hét minden napján szinte a nap minden percében?

A jó hír az, hogy nem lehetetlen pozitívnak maradni egy nyomasztóan dehonesztálóan és hervasztóan negatív közegben. A Huffpost, a The Best Brain Possible, a Medium, a Power of Positivity és az Addicted2Success írásiból szemezgettem.

 

Hogyan legyünk pozitívak egy negatív világban?

 


1. Először is, ne mondogasd, hogy a világ egy sötét hely!

Bár lassan minden napra, sőt napszakra jut egy terrortámadásról, gyilkosságról, vagy erőszakos bűncselekményről szóló hír – ha csak erre figyelünk a minket körülvevő világból a mi valóságunk is ez lesz.

“Tartsd az arcod a napfény felé és nem fogod látni az árnyékot!” – Helen Kelle

A világban minden nap történnek csodás dolgok, ha erre fókuszálunk, ha megtaláljuk az élet apróságaiban is a szépséget, érezni fogjuk, hogy az univerzum egy fantasztikus hely és hálásak lehetünk azért, hogy egészségesek vagyunk, és élünk.


2. Korlátozd a saját médiafogyasztásod!

“A hírek az, ahol jó estét kívánnak majd elmondják miért nem az.” – Robert Orben

A híradások, a rádió, a legújabb mozifilmek és az internet a világot gyakran sekélyes, nyomasztó, vagy ellenséges helyként írják el. A médiából korlátlan mennyiségben ránk zúduló információtömeg túlontúl nagy mértékben hat ránk, amely olykor a bénultság, fásultság érzetét kelti, szorongáshoz vagy depresszióhoz vezet. Mit lehet tenni ez ellen?

Korlátozd a hírek mennyiségét és minőségét – határozd meg te, mi juthat el hozzád! Csak meghatározott ideig böngészd a hífolyamodat és azokat a híroldalakat amelyek rossz hatással vannak rád ne is kövesd! Nem fogsz lemaradni a világ történéseiről, ha a hírfolyamodban csak címsorokat olvasol el. Határold be a televíziózással rádiózással internetezéssel töltött időt, és csak néhány cikket olvass el a neten. Az esti híradó helyett inkább olvass önfejlesztő írásokat vagy nézz meg néhány motivációs videót a youtube-on. Nem telik bele sok idő, és érzékelni fogod a pozitív változásokat az életedben. Sokkal kevésbé leszel ideges, a szorongásaid is mérséklődnek.


3. Csökkentsd le a negatív emberek számát az életedben

Olyan emberekkel vedd körül magad, akik kedvelnek és támogatnak vagy legalábbis nem húznak le kicsinyes irigységükkel. Kik azok, akik inspirálnak és motiválnak, kik azok, akik a legjobbat hozzák ki belőled? Olyan emberek társaságát keresd, akiktől tanulhatsz, akik fényt hoznak az életedbe és légy te magad is a világosság a számukra!


4. Fókuszálj arra, amit képes vagy kontrollálni!

Annyi minden van, amire nem tudunk befolyással lenni! Igaz? A legnagyobb időpocsékolás olyan dolgok felett aggodalmaskodni, amire semmilyen ráhatásunk nincs. Vedd számba mi az, ami felett rendelkezhetsz. Ne feledd: a reakcióid a gondolataid a szavaid a tetteid azok, amit megváltoztathatsz, a világot nem.

Az 5. és 6. pont elolvasásáért kattints lifecoach blogomra 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s